Tallinna kruiisiterminali nurgad, nõlvad, ummikteed ja kurvid ajendasid mõtisklema saavutusühiskonna dilemmade üle. Kas peaksime ennast raamidesse suruma või peaksime julgema eksida?
Balti esilinastus
Filmimise kohavalikul lähtuti pigem selle asukohast ja funktsioonist, kui basseini ja selle ümbruse arhitektuurist. Hoone on kavandatud nii, et Atlandi ookeani looded selle looduslikult ja regulaarselt üle ujutavad. Film sisaldab looduslikke elemente ning autori eesmärk on kujutada harmooniat keha, arhitektuuri ning paiga võimsa olemuse vahel.
Maailma esilinastus
Film jälgib ühe lille teekonda seemnest õide puhkemiseni ning uurib läbi liikumise paralleele isikliku arenguga.
Balti esilinastus
8 mm filmile üles võetud eksperimentaalne lühidokumentaal, mis uurib ühe artisti, Bettina Szabo, sisekaemust. Film süveneb tema suhtesse oma keha, kujutlusvõime, kuuluvustunde ja loodusega. Mõnikord peab end kaotama selleks, et end leida, ning kõik maha põletama, et kindlalt pinnalt uuesti alustada.
Balti esilinastus
Arvo Pärdi Keskus, mis on ehitatud mereäärsesse vanasse metsa, loob tunde, nagu oldaks ühtaegu nii sees kui väljas: hoone läbipaistvad klaasseinad muudavad selle peaaegu olematuks. Sama käsitus on ka keskuses üles võetud filmi põhiidee: raske on öelda, kas tantsija asub majas sees või õues, kas liigub tema või hoopis loodus tema ümber, ja lõpetuseks, kas hoone arhitektuuriline struktuur päriselt eksisteerib või on see kõigest unistus või illusioon.
Balti esilinastus
Selles sürreaalses tantsuvideos sulandub tantsija palmipuude, kaljude ja ookeani lainetega maastikku.
Balti esilinastus
Sinu keha on sinu oma kultuur. Kõik, mida sa oled kunagi kogenud, on talletatud sinu kehasse. Sa oled arhiiv, kogemuste ja muutuste kanal. Selle muutuse kaastundlik omaksvõtmine teebki meist inimese.
Maailma esilinastus
Öösiti muutuvad vaiksed mahajäetud teatrihoone koridorid ühe majahoidja isiklikuks lavaks, publikuks vaid üks vaataja: teda jälgiv öövalvur.
Maailma esilinastus
Muutunud maailmas on üks sügavamat kuuluvustunnet otsiv olend, kes ihkab üheks sulada keskkonnaga, mis oli kunagi nii tuttav. Läbi liigutuse voolavuse, kasina arhitektuuri ning hääle ja pildi jõu rullub lahti visuaalne luuletus – ühtaegu apokalüptiline ja lootusrikas.
Balti esilinastus
Ukraina tantsija Mariia Yakobchuk ja ukraina lavastaja Kateryna Gornostai valisid oma projekti filmimise asukoha väga teadlikult. 1974. aastal avatud Vilniuses asuv Abielupalee meenutab väga nõukogudeaegset modernistlikku arhitektuuri Ukrainas. Mariia tants kujutab tema tärkavad naiselikkust kohas, mis on traditsiooniliselt mõeldud kahe inimese initsiatsioonirituaaliks.
Film rakendab pingeliselt ekspressiivset liikumist, lähenedes tumedalt ja mänguliselt nägemise ja nähtud olemise dünaamikale. Must huumor, sarkastilised pildid ja väljendusrikas koreograafia andsid edasi ainulaadse atmosfääri, mis lisas värvi tantsijate ja nende tausta vahelisele suhtlusele.
Riia Tsirkuseareen muutub elavaks hingavaks organismiks, kus kajavad ühe armastuse rõõmud ja mured, mis kunagi oli ühtaegu habras ja äge. Iga liigutus, iga pilk ja puudutus nende areeni ajalooliste seinade vahel sümboliseerib toorest rääkimata dialoogi kahe hinge vahel. Läbi koreograafia ja arhitektuuri sünteesi uurime, kuidas armastus, väga sarnaselt tsirkusele, on kaose ja ilu sümfoonia, kus harmoonia ja ebakõla eksisteerivad õrnas hingetuksvõtvas tasakaalus.
Analoogia suurlinnades elavate tänapäevaste inimeste ja looduses esineva sipelgate surmaringi fenomeni vahel.